Antivibračné a protihlukové materiály:
Naša spoločnosť zastupuje na slovenskom a českom trhu výrobcu pružných podporných materiálov a iných súčastí pre dráhy, určených na zníženie vibrácií železničných tratí, TIFLEX Ttd. (UK), ktorý vyrába tieto produkty už od roku 1946.
Podštrkové rohože
sú navrhnuté tak, aby mali optimálne statické a dynamické vlastnosti pre použite na hlavných ťahoch zaťažených mestskou, ľahkou železničnou dopravou a metrom.
Podštrkové rohože sú jedným z najúčinnejších spôsobov zníženie prenosu vibrácií trate.
Inštaláciou pod zaťažovanú časť rohože izolujú štruktúru nosného základu alebo podložia, čo môže mať za následok utlmenie o viac ako 20 dB.
Preukázateľne poskytujú spoľahlivý výkon počas dlhej životnosti za akýchkoľvek klimatických podmienok .
Tieto podštrkové rohože sa skladajú z mäkkej pružnej vrstvy, zvyčajne vyrobené z prírodného kaučuku, kvôli jeho vynikajúcim dynamickým vlastnostiam. Táto vrstva je zvyčajne 8 až 30 milimetrov a je pokrytá na jednej alebo na oboch stranách veľmi tvrdým ochranným záťažovým materiálom. Rohože môžu byť narezane u výrobcu pre okamžitú inštaláciu. Prípadne sme schopní dodať rohože v podobe komponentov. V oboch prípadoch je inštalácia jednoduchá a súčasťou dodávky je úplný montážny návod .
K dispozícií je rad gumových modifikácií, čím sa získa široký rozsah tuhosti pre rôzne podmienky a aplikácie .
V ponuke je tiež široká škála polyuretánových materiálov pre ľahké železničné aplikácie .
Podštrkové rohože sú dodávané s integrovanými viazanými geotextíliami, ktoré sú určitou ochranou záťažovej vrstvy. Rohože je možné dodať s touto ochrannou vrstvou na oboch stranách s cieľom poskytovať dodatočnú ochranu traťového podložia pred kameňmi a štrkom.
Všetky podštrkové rohože sú dodávané ako ploché neprofilové pláty a ich odolnosť je získaná kombináciou mikroporéznej štruktúry a stlačiteľných korkových častíc. Použitie plochých listov eliminuje potrebu odstraňovať drenážne cesty a miesta tvorby nečistôt pod rohožou , ktorá by mohla ovplyvniť hladinu dlhodobé útlmu .
Všetky rohože sú dodávané na paletách ľahko dopraviteľné na stavenisko a na manipuláciu s nimi je potrebná 1 alebo 2 osoby. Rovnako je jednoduché rezanie oblúkov alebo prístupových bodov v koľajovom lôžku.
Podkladnicové podložky
Podkladnicové podložky boli pôvodne vyvinuté pre neštrkové podložie, ktoré sa používali v Holandsku a v Španielsku. Rovnako ako dnes, bolo cieľom poskytnúť rovnaký stupeň odolnosti koľaje v konštrukciách trate bez podložia a zároveň pre zníženie hladiny podzemných vibrácií. V súčasnosti je široká škála dostupných materiálov, ktoré vyhovujú väčšine aplikácií, od výhybiek a križovatiek po vozidlá na čistenie rastlín. Výber najvhodnejšieho materiálu bude závisieť od prevádzkových podmienok na trati a úrovne požadovaného výkonu.
Podkladnicové podložky je možné použiť v miestach na údržbu, v miestach nádrží čerpacích staníc, betónových mostov a v oblastiach, ktoré si vyžadujú opatrenia proti prenosu prízemných alebo konštrukčných vibrácií. Podkladnicové podložky so špeciálnymi vysoko izolačnými vlastnosťami sú tiež vhodné na prevenciu korózie hlavných častí spôsobenej presakovaním.
Kľúčové vlastnosti:
- Flexibilita
- Nízka trvalá deformácia
- Vysoká absorpcia energie
- Nízky koeficient trenia v porovnaní s mnohými tvrdými materiálmi
- Odolný
- Samozhášacia schopnosť
Typické použitie
- Tlmenie vibrácií
- Útlm hluku
- Tlmenie nárazov
- Rozloženie zaťaženia
- Oddelenie rôznych kovov
- Oddelenie medzi kovovými komponentmi
- Elektrická izolácia
- Absorpcia pohybu v dôsledku tepelnej rozťažnosti a zmršťovania
Pridružené produkty
Sieťové tlmiče
S rozvojom mestskej električkovej dopravy a ľahkej železnice, sa čoraz väčšia pozornosť venuje vnímanému hluku a vibráciám z hľadiska prenosu a tvorby. Sieťové tlmiče sú jednoduché prostriedky na minimalizáciu hluku a vibrácií. Oddelené dĺžky prispôsobených sieťových tlmičov sú prilepené na mieste na stojky koľajnice, medzi podvaly. Ďalšie podrobnosti sú k dispozícii na vyžiadanie.
Elektrické izolačné prepážky
V pevných jazdných dráhach môže tvorba nečistôt, solí a nečistôt medzi koľajnicami viesť k strate signalizácie, zvlášť za mokra. Preto boli vyvinuté izolačné prepážky. Táto prepážka, zo silikónovej gumy, je umiestnená v drážke rezu v pevnej jazdnej dráhe a je umiestnená za použitia vysoko pevných lepidiel. Silikónová guma bola zvolená vzhľadom na jej vynikajúcu odolnosť voči znečisteniu. Protipožiarny stupeň je pre použitie v tuneloch.
Blokové podložky:
Tam, kde sú betónové podvaly položené priamo na betónovej doske, je nebezpečenstvo, že betónová doska, bude slabšia než predpäté podvaly, a tá sa môže pri opakovanom zaťažení lámať. Ak chcete tento jav zmierniť, je možné uvažovať o použití blokových podložiek pod dvoj-blokové alebo mono-blokové podvaly. Tie môžu byť súčasťou zavedeného systému, ktorý tiež zabezpečuje zníženie hluku a vibrácií. K dispozícii sú produkty FC907C, FC250A, FC213, FC21 alebo microLAST blokové podložky. K dispozícii sú aj produkty, ktoré zodpovedajú konštrukcii dvoj-blokových podvalov.
Rohože na konštrukčnú ochranu:
Rohože na konštrukčnú ochranu (SPM) sa používajú na prevenciu opakovanej záťaže spôsobujúcej poškodenie alebo opotrebovanie konštrukcie. Sú tenšie a pevnejšie, ako záťažové koberce. Zvyčajne sú dodávané v rolkách 1 m širokých a 5 m dlhých a môžu byť tiež šité na mieru podľa potrieb zákazníka.
Ochranné rohože pred bludnými prúdmi:
Ochranné rohože pred bludnými prúdmi sú vyrobené z tenkého elastomérového materiálu. Bludné prúdy unikajúce z blokovo spájaných signalizačných systémov môžu spôsobiť vážnu koróziu blízkych inžinierskych sietí a príslušenstva, ako napr. vodné alebo plynové potrubie, rovnako ako môžu ovplyvniť susedné signalizačné systémy – napríklad, kde sú blízko seba metro a hlavné linky. Položením izolačnej podložky pod formovanie trati môžu byť bludné prúdy zadržané. Štandardne dodávané v rolkách 1,25 m široké a 10 m dlhé, môžu byť šité na mieru podľa potrieb zákazníka.
Delkor a Alt-1, pružné podkladnice
Tiflex je schopný dodávať osvedčený rad anti-vibračných dosiek Delkor pre električky, ľahké železničné a ťažké železničné aplikácie, s ktorými má viac než 20 ročné skúsenosti. Výrobok je k dispozícii s rôznymi tuhosťami tak, že výkon je možné optimalizovať tak, aby vyhovoval špecifikovaným požiadavkám. Sme schopní dodať podložky, skrutky, hroty a koľajničné kotevné systémy pre kompletný upevňovací systém.
EDILON Dex-K 2K ®
Tiflex je tiež distribútorom renomovaného EDILON Dex-K 2K ® , čo je produkt na predĺženie životnosti drevených podvalov.
Za desaťročia sa osvedčilo použitie EDILONu Dex-K 2K ®, ktoré dokáže predĺžiť životnosť drevených podvalov o až 30%! EDILON Dex-K 2K ® poskytuje pevnú podporu pre podkladnice a umožňuje pevné uchytenie podvalových skrutiek k dreveným podvalom, spojiť poškodené drevené vlákna a rozštiepenie vnútri podvalu vystužením ako otvoru pre skrutku tak aj priestoru pod podkladnicou.
Anti-vibračné koľajové pásy
V niektorých aplikáciách je nepretržite podporovaná konštrukcia koľajového lôžka v podobe dosky alebo podstavca. Tiflex vyrába priebežné nosné pásy až do 10 metrov, určené k zníženiu dynamickej nárazovej sily z kolies, ktorá by mohla poškodzovať štruktúru.
Anti-vibračné koľajové pásy môžu byť navrhnuté a šité na mieru miestnym podmienkam.
Anti-vibračné doštičky
Anti-vibračné doštičky sú navrhnuté tak, aby sa zmestili pod koľajnice alebo podkladnice a poskytovali zmiernenie dynamického zaťaženia prechádzajúceho vlaku, znižuje zaťaženie na podvaly (spoje) a traťové konštrukcie. Je možné dodať ploché a profilované podložky do ľubovoľného tvaru alebo veľkosti v hrúbke až 12 mm pre železničné vankúšiky a 25 mm pre päticu vankúšiky. Výkon bude závisieť od zaťaženia nápravy, rýchlosti a štruktúry, ale možno spoľahlivo dosiahnuť útlm 5-10 dB.
Anti-vibračné doštičky je možné šiť na mieru pre použitie s drevenými, oceľovými, betónovými a kompozitnými podvalmi.
Podvalové podložky
Zlepšenie kvality koľaje so zníženými nákladmi na údržbu pre ťažké železničné trate.
Linky ťažkých tratí vyžadujú vysoko kvalitné sledovanie výkonnosti. V prípade zlyhania trate, môžu byť finančné dôsledky veľmi vysoké, preto prevádzkovatelia vykonávajú pravidelnú údržbu v čase, ktorý majú k dispozícii. Pravidelné brúsenie, čistenie a utláčanie podložia tvorí väčšinu údržby.
Koľajnice a podložie sú zaťažované dlhými vlakmi, ktoré jazdia vysokou rýchlosťou. To má za následok opotrebenie, zvlnenie koľajníc, vytváranie falošných prírub na kolesách, čo urýchľuje zníženie výkonnosti trate.
Zníženie dynamického zaťaženia podložia
Je možné znížiť statické a dynamické zaťaženie medzi podvalmi a štrkovým podložím. V konvenčných dráhach sú podvaly podporené sériou bodových kontaktov na podložie. Dynamické zaťaženie potom môže spôsobiť opotrebenie a členenie podložia, tzv. rozloženie podložia, čo má za následok viac prachu, a väčšie vychýlenie dráhy.
Bolo preukázané, že montáž odolnej podložky na podvaly na podhľadovej strane spôsobí, že záťažové kamene sa spájajú do bloku a výsledkom je, že vznikne väčšia plocha podporujúca záťaž a tým znižujú zaťaženie prenášané na podložie. Pružné podložky sa správajú ako pružiny k zníženiu úrovne dynamického nárazu. Táto kombinácia účinkov výrazne znižuje zhoršenie skladby a predlžuje dobu medzi brúsením a čistením a utláčaním podložia.
Podvalové podložky
Tiflex vyrába podvalové podložky už viac ako 20 rokov. Pôvodne boli vyvinuté ako mäkké podložky na zníženie spodného prenosu hluku prenášaného cez podložie do susedných stavebných konštrukcií. Tieto podložky s pevnou gumovou ochranu sa lepili na podvaly s použitím vysoko kvalitného trvanlivého lepidla. Nákladovo efektívnejšie riešenie je s použitím geotextilných materiálov, ako je multi-vlákno, ktoré môže byť priamo na podložkách a je vrstvou, ktorá slúži na ochranu jadra podložky. Boli vyvinuté nové techniky pre integrálne upevnenie podvalových podložiek počas výroby betónových podvalov, výrobou kompozitných podvalov s pružnou vrstvou.
Výskum uskutočnený v Európe na kombinovanom režime a ťažkých železničných tratiach preukázal, že pružné podvalové podložky s relatívne vysokou tuhosťou majú významný vplyv na kvalitu tratí s významným znížením nákladov na údržbu. Doba návratnosti pre zvýšené náklady podvalov sa odhaduje na 3 až 7 rokov.
Použitie podvalových podložiek na zlepšenie kvality stopy u ťažkých diaľkových liniek dáva rýchlu návratnosť prostredníctvom zníženia frekvencie prebrusovania, utláčania a čistenia. Ďalšou výhodou je zníženie opotrebenia kolies a očakáva sa aj nižšie opotrebenie železnice.
Prechodové zóny
V miestach prechodových zón medzi zaťažením trate do jazdnej dráhy alebo mostov je náhla zmena tuhosti koľaje, ktorá môže mať za následok zhoršenie kvality koľaje. Preto je nutné mať prechodné oblasti s prechodnou tuhosťou, čo je možné dosiahnuť pomocou rôznych akostí podvalových podložiek. Všeobecne je vhodné mať prechodové zóny zodpovedajúce medzi 0,5 a 2 sekundy prechádzajúceho vlaku.
Hluk a zmiernenie vibrácií
Podvalové podložky, záťažové koberce alebo rohože na ochranu konštrukcie pre použitie na betónových a oceľových mostoch. Tie sú navrhnuté tak, aby brali do úvahy zaťaženie náprav, rýchlosti dráhy a miestne podmienky životného prostredia.